HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2008.04.15. 18:01 bota71

Kétszer csengető postások találkozója...

... avagy: Miből lesz a töbör?

Postás Kupa - Táborfalva, Gödörállás

2008.04.12-13.

Részlet a "Térképkiadásunk jeles éve" című lazarusos cikkből:

"Mindössze 596 ha kiterjedésű, de meghökkentő, új tereppel szolgált a hagyományosan rangos Postás-MATÁV Kupa, a jugoszláviai NATO akció kapcsán újból fontossá vált táborfalvi katonai létesítmények között. A Gödörállás (Domonyik-tanya, Ladánybene, Tatárszentgyörgy) terepnek egy parányi részlete igazi kiskunsági csemegét nyújtott, változatos homokbuckákkal, bombatölcsérre emlékeztető óriás gödrök sokaságával, borókás, ligetes, bozótos növényzettel."

Nos én először a 21. század elején megrendezésre került ONEB selejtezőn jártam erre, majd Gigasprint rally (Golyóval) végül katonai hadászati bemutató keretében süttettem a hasam a töbör-rengeteg szélén...

Sajnos kimaradt az életemből a 20. század végén itt megrendezett Rövidtávú OB (jelenleg KOB) és váltó OB. Ez azért is volt érdekes verseny, ugyanis kisDoma szombaton kikapott tesójától, Szabesztől (ekkor kezdődött félelmetes sorozata, ugyanis sorra elszállt magyar középtávú ob-kon, de szerencsére a 2003-as EB-n rövidtávon pódiumra állhatott). A terep neve egyébként: Domonyik-tanya.

Aztán másnap a váltón hatalmas kűzdelemben kikapott Szlávától (Mukhidinov, NYVSE), a sztori szerint napszemüvegbe futott (csakúgy mint Sproki) ami leesett a befutópont előtt nemsokkal, és visszafutott érte :-) - mondjuk ebben a töbrösben vagány a napszemüveg, mert emlékszem anno Zsebe Isti is Litér Kupán bevállalta, de jóval nyíltabb "sárga" terepen...

Szóval bennem egyből felmerült, hogy vajon mi volt előbb: a töbrös vagy a Petőfi Sándor laktanya? Azaz: ??? A válasz erre a töbrök keletkezése lehet: bombák? Ásások? Vagy természeti jelenség, ami alkalmas volt egy katonia laktanya idetelepítésére? Erre a kérdésemre senki sem tudott válaszolni, de remélem, hogy valaki kisegít a Kommentek között... Légyszi-légyszi-légysziii! (könyörög, toporzékol, majd letérdel, kezét imára kulcsolja, könnye csorog...)

Ezalkalommal első nap 12-en vettünk részt az ARAK-ból az ellenőrzőpont-vadászatban, majd második nap 18 főre bővült kis csapatunk. Eljött többek között a szombati Mezei OB-n egyéni 7. és csapat 2. helyet begyűjtő Gyurkó Fanni is: talán ő még sose járt itt (ebben az életében)?

Az idő végig esőre állt, kicsit esett is, de egész jól megúsztuk. Sok külföldi látogatott el, valamint mivel a 2. nap kiemelt verseny volt, és válogató futam, ezért a magyar válogatottak is leutaztak. A felnőttek közül mondjuk többen a csehországi, rengeteg világsztárt felvonultató "VB prológon" tették tiszteletüket, de páran haza is jöttek vasárnapra, mert boró(vics)ka hiányuk volt :o

A terep hasonlít kicsit a borókás miatt a Dénes Zoli-féle Kaskantyú terepre, de itt sokkal nehezebb átmenni a borókán, nincsenek meg a kis átjárók, vagy csak nehezen találhatóak meg (térképen nincs is jelölve az átjáró, annyira keskeny és időszakos). Vadakkal abszolút nem találkoztam, ez egy kicsit meglepett.

A pályák természetesen jó technikásak voltak, amit a rendezők kicsit meg is spékeltek azzal, hogy az ellenőrző pontok mindig a fák mögött voltak, futásirányból nézve. Szerintem rengetegen futottak túl a jellegfa pontokon :-) Általában rendesen oda kellett menni objektum közelbe, hogy észrevegye az ember a bóját, nem igazán világítottak messziről: ha meg világítottak, akkor meg tuttira nem az én pontjaim voltak: 2 nap alatt vagy 20 kódot pontot fogtam :-) Hát igen, nem spórolt a pályakitűző! 

Egyszóval: szerintem egy igen hangulatos, jópofa nemzetközi versenyen vehettünk részt, jó pályákkal, igényes rendezéssel, és persze jó kis keverésekkel: ezúttal is köszönöm annak a ~8 éves kislánynak a segítséget, aki 2. nap helyretett :-)))

Képeket Kati fog feltenni majd a Tár.hu-ra... Ugye Kati? ;-)

Verseny honlapja

Dobogós eredményeink:

Vanda: 1. N10D (egyedül)

Golyó: 2. F50

Momo: 1. F21A/2. nap

Gratulálunk!

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr55224578

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bota 2008.04.15. 21:31:58

Nyelvészek figyelem! ellenÖrző vagy ellenŐrző pont? Ezzel mindig bajban vaok :-( Az első szimpatikusabb, a második (szerintem) helyesebb...

2008.04.15. 21:41:00

Valaha a történelmi múltba veszően nyertem versenyt itt a gödrök között, most nem indultam ilyen reményekkel. Szombaton az esőben annyit láttam a vízes szemüvegemen keresztül, hogy van nálam valamilyen térkép. S ami igen érdekes volt a rengeteg fel és alá rohangáló ember aki mind más és más kódú pontot kereset a borókák és a gödrök között... A célban találkoztam olyanokkal is akik tudták, hogy hol jártak és az adott pillanatban hol voltak ez volt a cél személyzet :-), na meg Csonti az ellenőrző bíró.

2008.04.15. 22:16:12

Csonti azt mondta arra a területre hordták ki a megsemmisítendő lőszert az oroszok. Amikor meg olyan kedvük volt és megoldható volt, akkor egyszerűen kilőtték a laktanyából. A töbrök tehát itt kráterek, vagy még inkább bombatölcsérek.

Bota 2008.04.16. 09:55:32

Mondta haverom, hogy vigyek neki lőszerhüvelyeket, mert kell a gyűjteményébe. Mondtam neki, hogy az már rég rossz, ha találok a pályán :-) Aztán ki tudja... NEM VESZÉLYES ez a terep kicsit se? Vannak még bombák? :-)))

Árva Kati 2008.04.16. 12:15:45

Ez a verseny kellően lerombolta tájékozódási képességembe vetett hitem. Hihetetlen mennyit kevertem. Bár egyszer, amikor álltam egy pontnál és vártam, hogy valaki végre azt a pontot fogja meg, saját magamtól rájöttem hol vagyok. Mókás volt a sok össze-vissza rohangáló, keresgélő ember. Össznépi pontfogó játék volt.

Bota 2008.04.16. 18:46:18

Én mindig tudtam hol vagyok, csak néha nem ott voltam :-( Ez szerintem pech, nem egyéni hiba :-) (akár ott is lehettem volna!)

kovacsp 2008.05.21. 10:58:56

Az biztos, hogy a Gödörálláson nincsenek töbrök (homokon "nem túl gyakori") Mivel a terület már a 20-as években is katonai gyakorló- és felvonulási terület volt (innen jön a falu -Táborfalva- neve is), így szinte biztos, hogy bombatölcsérek, ilyen szabályos kör alakú mélyedéseket nem lenne értelme ásni. Szerintem inkább szőnyegbombázást gyakorolhattak hajdan. Amúgy a térképeken látható sraffozott beépítések, és a Táborfalva felől vezető út melletti objektumok is mind katonaiak, itt tárolták a háborús tartalékokat, illteve a komolyabb csapatösszevonásokat is itt tartották.
süti beállítások módosítása