HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2008.05.12. 12:02 bota71

Erdő szélén jó a kedv, ott lakik a barna medv!

... na nem akartam még ilyenekkel is ijesztegetni a lányokat, éppen elég volt nekik a vadakban bővelkedő erdő éjszaka, dehát ezt is túl kellett élni :-)

24 órás váltó - Alsópere, 2008. május 10-11.

Hát eljött a nagy nap, midőn Hites Viktor és lelkes csapata bemutatta a 24 órás váltóverseny-formát a magyar tájfutóknak is. Röviden a lényeg: max. 3 felnőtt férfi lehet, és legalább 2 csajnak is futnia kell. 1 ember bármikor kiállhat, de utána minden egyes emberkiállásnál fél órás büntetőt kap a csapat. Ha valaki nem megy ki a felvett pályára, akkor a rajtja után fél órával indulhat csak ki a következő ember.

Jóval részletesebb és bonyolultabb a szabálykönyv, én őszintén bevallom feladtam már az értelmezését a verseny előtt, de verseny közben szépen lassan rájöttünk, hogy mi is lett volna a taktika, hogyan kellett volna csinálni a dolgokat, mik voltak a buktatók. Nem véletlen, hogy a dobogón 1 tapasztalt és 2 felkészült csapat végzett.

Az ARAK váltója futósorrendben: Haresz, jómagam, Drás, Kati, Edit és Vera.

Szivák Ildi a Szorgos Hangyák csapatát erősítette, Imre egyéni 6 órásat nyomott, Róth Tibor - új szenior szakosztálytagunk - Sólyomékkal nyomta, Golyó pedig a verseny ellenőrzőbírója volt: lelkiismeretesen utasította el azon igényünket, hogy az ellenfél csapatokat sorra zárja ki alig feltűnő módon :-) Így tehát hajtanunk kellett rendesen.

Felkészületlenségünk egyébként többrétű volt: az még hagyján, hogy én úgy kalkuláltam, hogy nem kajálok és nem alszom majd, de arra nem számítottunk, hogy tűzrakóhely nem lesz a sátor mellett, így a kolbászsütés elmaradt verseny közben, csak a végén vállalták be a fiatalok: mivel ők is eljöttek, korsorrendben: Vékony Janka "Hugica", Vékony Vanda, Péteri Kitti, Péteri Fanni: ők pedig Vékony Andor felügyelete alatt járták körbe térképpel a cél környékét.

Szóval visszatérve amatőrségünk csúcspontjaihoz: a versenykiírást még csak-csak értelmeztük, de mint kiderült, Vera nem tud angolul. Itt követtük el a legnagyobb fejlődést, mert a verseny végére már ő is fújta (remélem) a "long", "sort", "nájt", "tvilájt", "ízi" és "diffikult" szavakat. Azt hiszem ez volt az a szókincs, ami elegendő és elengedhetetlen volt a 24 óra alatt :-)

Angol nyelvlecke tehát megvolt. Katiék kétszer is bebizonyították, hogyan lehet egy kisebb családi házat becsomagolni egy Suzuki Ignisbe! :o Valamint csapatszellem-erősítésként Kati egy csodaszép és mutatós ARAK zászlóval támogatta meg klubunkat és csapatunkat, és mindenki első futására a klasszikus arakos bozótfelsőben vonult ki: igen, Hareszen is ott volt :-)

Így utólag egy csapathimnusz sem ártott volna, meg némi sör a szurkoláshoz, de hát ez volt a verseny alatt a legnagyobb csalódásom: senki sem ivott sört? Vagy csak én nem láttam? És a sörsátor hol volt?

A terepről röviden: a versenyközpont körül elterülő erdőt és térképet 4 részre osztották, 4 kivágatot adtak ki: Ballai-magyal, Csengő-hegy, Alsópere Parkszálló és Tunyok-hegy. Mindegyik 1:10 000 méretarányú. 

Elsőre azt mondtam, hogy egy dombos terep, lankás szintekkel, de tévedtem: igenis voltak hegyek, meredek pályák, valamint a futást nagyban nehezítette az aljnövényzet: csalán, helyenként szederinda, és mérhetetlen sok medvehagyma... Igazi bokatörős terepnek látszott, ahol nagyon oda kellett figyelni a lábunk elé, és sokszor inkább megérte az úton kerülés, mint az iránymenet. Az erdőben egyébként nem voltak nagy sziklák, csak helyenként és elszórva, de a céltól délre és keletre volt egy-egy pofás kis sziklaszurdok.

A verseny tömegrajttal kezdődött, csapatunk első emberének, Haresznak a feladata az volt, hogy minél nagyobb előnnyel hozza be Isti előtt... Ez sajnos nem jött össze :-) de azért a 3. hely megvolt. Itt csináltuk az első nagy bakit, hiszen jöttem én, és a hosszú-technikás pályára mentem ki (rövid technikás helyett). Bár jóval a győztes időn belül hoztam, így is sok perc maradt benne: csapatunk visszacsúszott a 4. helyre (kielőzött egy rövid pályát választó csapat). Viktorék meg elkezdtek aggódni, hogy a tervezett 38 pálya mégsem lesz elég a győztes idők elszámolása miatt!!! Azonban az lehetett sejteni, hogy az éjszaka meghozza majd a futósebesség radikális visszaesését.

Szépen letudtuk az első kört, taktikánk szerint a fiúk vállalják a hosszú pályákat, a lányok meg a rövideket. Ekkor még nem tudtuk, hogy több esemény is lassítani fogja csapatunkat. A második kör megkezdésekor azonban a szürkületi és éjszakai pályákkal már számolni kellett: lehetőleg a lányok minél kevesebb pályát fussanak éjszaka, mert ebben a fiúk rutinosabbak, főleg Editnék és Katinál, akik még nem versenyeztek lampionnal.

Szóval osztottunk-szoroztunk, és tényleg a leges-legutolsó pillanatban Haresz a hosszú-technikás helyett rövid-könnyű pályát vett fel. Ez bár taktikailag jó húzás volt, mégsem bizonyult nyerőnek: az egyébként is bokagondokkal kűzdő Haresz ugyanis nem tudta bemelegíteni a bokáját, és nem is tudott megfelelően melegíteni futással sem. Az még semmi, de én úgy kalkuláltam, hogy fut egy 45-50 percet a hosszún, ezzel szemben 20 perc alatt lepörgette a rövid pályát: kapkodva tudtam csak az egyik térdemet bekenni, a másikra már időm sem jutott, a bemelegítés meg elmaradt. Mivel nekem is rövid-könnyű pálya volt, ezért tudtam, hogy itt azért lehet hozni a hátrányunkon: én sem akartam 20 percnél többet kint tölteni. Így esett meg, hogy a korántsem bemelegedett szalagjaim megadták magukat, és a 2-es pont előtt aláfordult a jobb lábfejem... Szalagok megrándultak, én meg azt hittem, most mindennek vége. De aztán valahogy lesétáltam a pontig, majd sántikáltam párszáz métert, tényleg kétséges volt hogy tudom-e folytatni. Végül valahogy csak befutottam, 22 perc lett a pálya, de itt véget is ért a szereplésem. Tehát új taktikát kellett alkalmazni.

A szürkületi pályák után jött a hideg és félelmetes éjszaka... Golyó mozgósította az egyesületi lampion- és aksikészletet, ami pont elegendőnek is bizonyult estére. Azonban nem elég hogy csonttá lehetett fagyni, de még a vadak is valahogy jobban előbújtak rejtekhelyeikről: Editet vaddisznók sokkolták, de a többieknek is kijutott a jóból. Edit feltette a költői kérdést: mit teszel, ha belefutsz a vaddisznókba? Lámpát égeted vagy lekapcsolod? Ordítasz vagy csöndben maradsz? Mindez természetesen legalább annyira felkészületlenül érte, mint a többieket... Mindegy, túlélte valahogy, azonban rosszullét miatt ő is kiállni kényszerült: innentől csak felvette a nemkívánt pályákat.

Valahogy így tudtuk le az éjszakát, a sztorihoz még annyi hozzátartozik, hogy Vera nem talált meg egy bozótos pontot, és így ugrott egy egyébként távban teljesített pályánk. Maradt jócskán nappalra is az éjszakai pályákból, és a verseny végét jelentő déli 12 óráig mindössze 2 megmaradt nappali pályára tudtunk kimenni: Vera volt a befutó emberünk, de sajnos ~7 perccel elkésett, így ismét egy pályát buktunk. Ha kicsit szerencsésebbek vagyunk, akkor tehát +2 pályát teljesíthettünk volna, nem is beszélve Edit és jómagam kényszer-kiállásáról. Itt kell megdícsérnem a többieket, akik négy főre redukálódva is - kevesebb pihenővel - becsületesen végigkűzdötték a 24 órát.

Összesen 13 váltó indult el és fejezte is be a versenyt, valamint Skuló egyéniben tolta végig: ő 18 pályát teljesített. Ez 4,5km-es átlag légvonaltávval számolva is több mint 80 km, de ugye nem légvonalban futott... Volt még a 6 órás egyéni, amiben Imre indult csak, és 4 pályát teljesített: 5 pályát tervezett, de véletlenül rossz - hosszú - pályát vett fel a végén, és későn ért be. Őneki egyébként nagyon rövidnek tűnhetett a verseny, mert biciklivel oldotta meg az oda-vissza utazását :-)

A győztes a papírforma szerint legerősebb optikus csapat lett 33 pályával, mögöttük a Tipo 31 pályával, és 3. helyen az "Északkeleti váltógyőztesek" (és mindez finnül) elnevezésű diósgyőri alakulat szintén 31 pályával végzett. Az ARAK csapata végülis 23 pálya teljesítésével a 9. helyet szerezte meg! Ildi csapatával a 6. helyet szerezte meg, Tibor a göcsejiekkel a 10. lett szoros csatában velünk :-) 

A verseny nemzetközinek volt meghirdetve, sajnos csak egy pozsonyi kígyós csapat jelent meg, de remélhetőleg lesz még folytatás - ha nem is jövőre -, és akkor talán már sokkal több csapat fog nevezni. Ez a verseny így első megrendezésre is nagyon jól sikerült, Viktorék biztosan sok tapasztalatot szereztek, és a pályatervező is jól kalkulált, ugyanis nem fogyott el mind a 38 pálya...

Köszönjük a lelkes VBTSE-nek a rendezést, és gratulálunk minden csapatnak, hogy teljesítétték a feladatot!

Térképek:

Ballai-magyal   -   Tunyok-hegy   -   Alsópere Parkszálló   -   Csengő-hegy

Verseny honlapja

12 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr175224584

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bota 2008.05.12. 22:03:42

Gyááá, milyen hosszú lett :-D Írjak még valamit???

lbtibsz 2008.05.12. 23:23:58

A sörhasú barátaimmal? Nemá! Az, hogy nekem sörhasam van, benyelem, mert igaz. De a csapattársaim? Nem a Megfontolt Teknőcök eredményein javítottam, hanem a GOC (Göcsej, Zalaegerszeg) eredményein rontottam. A csapatunkban három ifjú zalaegerszegi hölgy volt Sólyom(főnök) vezetésével + vendégként Nemesházi Laci (aki egyébként Zalából származik), ballansznak meg én. Azt tudtam, hogy a bokád felmondta a szolgálatot, de ez a szemedre is ráment volna... D:) Ejnye! Egyébként a sors kifürkészhetetlen fintoraként (életemben nem futottam még éjszakai versenyen) az enyém volt a csapatunkban az első éjszakai pálya, s "hála" csapattársaim igyekezetének hajnalban jutott még egy. Én aztán igyekeztem, hogy Nemesházi Laci már világosban futhasson. Mi is 23 pályát csináltunk meg, azt hiszem 10.-ek lettünk.

kovács dávid 2008.05.13. 00:53:35

gratulálunk! mi az a lanpion?!

Bota 2008.05.13. 09:48:01

Teljesen igazad van, javítottam :-) Csak valahogy annyira "készen voltam" agyilag, hogy nem estek le nagyon a dolgok :-( Dávid: Lampion = lámpicsek

Edit 2008.05.13. 16:45:55

A hiányzó térképkivágat a Tunyok-hegy Üdv: Edit*

Bota 2008.05.13. 17:32:02

Hites Viktor burkoltan bejelentette, hogy jövőre is lesz egy itthon még szokatlan váltóforma: SÖRVÁLT-O !!!!!!!!!

ILDI 2008.05.15. 09:23:01

Jól esett Tomi, hogy így előresoroltál a TIPO-s váltóba :-), de sajnos nem velük futhattam.Én a Szorgos Hangyák között nyomtam és csak 6. lettünk, annak ellenére, hogy egészen erős volt a csapat (2 ifi válogatott, Füzy Anna,Szlatényi Feri, Mets Miki és én). Az éjszakai pályákkal nekünk is akadtak gondjaink,így sikerült a 3-4. helyről visszacsúszni a 6.-ra. ILDI

Bota 2008.05.15. 12:14:18

Óóó hogy már! Na ennyire nem voltam képben??? Nem kell ám hülyének nézni, csak ennyi mix váltó között meg lehet zavarodni! Legalább Hareszt megjegyeztem ;-)

2008.05.21. 00:36:48

A sütögetés elmaradását én is nagyon sajnálom, biztos jobb lett volna a tűz körül üldögélni, mint a sátorban álmatlanul szögletesre feküdni magad. És tényleg nem volt sör se. Bár én direkt vettem bort (mi inkább azt iszunk) de valaki - Andor pakolt be - "elfelejtette" betenni a kocsiba. Legközelebb az élvezeti cikkekre is jobban oda kell figyelni. Nem lehet csak örökké futni. Előírás lesz hogy a beérkező ember ne csak felébressze a kettővel utána indulót, hanem ellenőrizze a lábkenegetést is. Sőt igazából kéne néhány plusz ember aki csak kajáltatással és regenerálással foglalkozik.

2008.05.21. 00:50:53

Szerintem én jártam ott, ahol Vera éjjel nem talált meg egy pontot. Nekem szerencsére reggel világos volt, de éjjel tuti nem lett volna meg. Azon a részen lapos és domborzatilag tök jellegtelen volt a hegy. Szálerdő, derékig érő sűrű, ágas-bogas fehér virágú gazzal és medvehagymával ami mindent elfedett. Na ott a semmi (tájékozódási szempontból)közepén volt a gödörpont. Támadópont legalább 200 méterre. Szóval nappal is küzdelem volt megtalálni, hát még éjjel. Kati

Bota 2008.05.21. 14:00:33

Mi volt a kódja?

celin 2008.07.21. 13:57:13

[url=http://picasaweb.google.hu/celkesz/24RSTRkPek]ide[/url] kiraktam a térképeimet, berajzolva. jó verseny volt :) csak a durung felfelé nem tetszett, lefelé és felfelé is nagyon sokat lassított rajtam.
süti beállítások módosítása