HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2008.08.15. 09:24 bota71

Nyár, meleg és punnyadás van, mi? ;-)

Hát akkor leírom micsoda élménygazdag események érnek itt az idei második alapozásom alatt (hamár nyaralás nuku):

Varró Kati sporttársammal egyetemben úgy döntöttünk, hogy hosszú futásokkal operálunk. Első közös edzésünk ~3-4 hete volt.

Aki szokott Fehérvárról a Velencei-hg. fele futni, tudhatja, hogy 3 helyen lehet a Csala-patak (Király-patak?) sodró vízén átkelni: Kisfalud, Csala, és a kettő közötti kis oldalérnél. Én utóbbin szoktam próbálkozni, mert a másik kettő nagyon kiesik. Itt azonban vannak a szántók, amik most kukoricával és napraforgóval vannak bevetve. Nem tudnám pontosan megmondani, hányan szokták ezt az ösvényt használni, de szerintem nem én vagyok az egyetlen.

Szóval 2 méteres kukoricás, benne helyenként dzsuvás ösvény. Minden nap erre megyek. De Katival mégsem volt esemény mentes a szántón való átjutás, ugyanis lövés dörrent. Kati szerint ránk lőttek, ami olyan szinten érthető volt, hogy sok vadász csak a mozgás helyére lő, úgy, hogy magát a tiszta célpontot nem is látja. De ekkor ez nem tűnt valószínűnek.

Másnap viszont már kint volt a tábla, amit azóta sem szedtek le: "Fokozott dúvadírtás". Hát van egy tippem, hogy miattunk rakták ki. Persze nem vagyok egy félős gyerek, azóta is minden nap átfutok arra, néha látok vadászokat, dehát ez van.

Aztán második hosszú futásunkra is kimentünk ezen a héten Katival. Nem is reménykedtem benne, hogy életveszély nélkül túléljük, mivel az osztrák gleccseren is nemrég egy tehén megtámadott minket, és biztos vagyok benne hogy miatta :-) (nem tudom hogy a történelem során halt-e meg valaki tehéntámadásban, eléggé Darwin-díj gyanús...).

Egészen jól haladtunk, kisebb eseményeket leszámítva közelítettünk Angelika-forrás kiszáradt medre felé, amikoris az utolsó szántó mellett dzsipp. A dzsipphez vadász is tartozott, puskával a kézben. Bár többször is találkozni agresszív alkesz vadászokkal, most mi egy fiatalembert fogtunk ki, aki szokatlanul normális volt. Eszembe jutott Gyusz mondása: "Csak egy kis vadász, nem túl nagy ász!".

Megállapodtunk, hogy a legbiztonságosabb az lesz, ha visszavisz a vadászterületének a határára. Azt sejtettem, hogy a Pogány-kő a képzeletbeli legelő- és vadászterület határa, tehát ezt a pontot elérve én már nem aggódtam, mondjuk ezt eléggé nehéz volt Katinak beadni, aki nem igazán akart puskagolyó általi halállal halni. A vadász egyébként közölte, hogy 1000m/msp a sebessége a távcsöves halálosztójának, hát nem nagy művészet kiírtani vele az egész erdőt...

Szóval aki teheti, az sötétedéskor ne fusson vadászterületen. Az Anikó-forrás környéke egyébként még nem számít veszélyesnek, mert az birkalegelő, de az északi dzsuvás erdő, az ún. vaddisznós kert már neccesebb, mert ott disznókat nevelnek, és illegálba ki is szokták lőni őket.

Hát nagyjából ilyen izgalmakkal telnek a versenyek közötti edzések...  Remélem ti inkább nyaraltok :-)

Olimpiai érdekesség:

http://zona.hu/article/1174/kitalal-az-olimpikonokat-pumpalo-doppingbaro.html

Egerszegi Krisztina kiskorában: "Apa, apa, ez nem ízlik!"

Apa: "Kuss lányom, majd ha gyereked lesz..."

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr665224610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lbtibsz 2008.08.16. 21:54:10

1., Császár-víz 2., Életemben háromszor voltam vadászni (először-utóljára-meg soha többet), de azt tudom, hogy a vadász csak olyan vadra lőhet, amit biztosan lát (tök mindegy, hogy éjjel van,vagy nappal) Ezen kívül van egy beíró könyvük, amibe mindig be kell írniuk (előre), hogy ki hol fog vadászni és utólag az eseményeket (esemény az elhibázott lövés is), A lövés helyének és időpontjának ismeretében visszakereshető, hogy személy szerint ki volt az a vadász, aki lőtt. Az nem valószínű, hogy agy orvvadász ilyen lövöldözéssel felhívja magára a figyelmet. Mindenesetre hétfőn meg fogom nézni, hogy ez melyik vadásztársaság területére esik... 3., Én "hazai pályán", Lovasberényben szoktam esténként szántóföldek között futni, s annak ellenére, amit a 2. pontban írtam, még sem vagyok nagyon nyugodt, szürkületkor már bennem is van némi félelemérzet, sokszor emiatt rövidítem le a futásomat.(Attól meg külön is tartok, hogy éppen valamelyik haverommal lesz afférom)

kati 2008.08.18. 12:20:44

Vad tehenek igenis vannak az Alpok 2000 méteres magasságú legelőin. Békésen áfonyáztunk anyuékkal, mikor egy tini marha túlságosan is közelről követni kezdett. Anyuval egy sziklatömbre menekültünk, Apu persze csak röhögött rajtunk. Majd a hegy tetején, ahol már csak fű van egy egész csorda vette észre közeledtünket. Most már Apu is szedte szaporán a lábát, hogy kitérjünk a völgybe levágtázó csorda elől. Akkor még fürge lábú futó voltam, s volt egy pillanatnyi időm lefényképezni az eseményeket, hogy elhiggyék ha meséljük ilyen létezik. Egyébként a Baracska melletti legelőn Bleu (ha jól írom) fajtájú ridegen tartott marha van. Nos, a gulyás nagyon nem ajánlotta, hogy a legelőn keresztülvágjunk, mert ez a fajta támad a területére betolakodóra. Egyszinű sárga (világos barna) szinéről felismerhető.
süti beállítások módosítása