HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2008.11.09. 17:12 bota71

Jobbik fajta

Ha már egyszer vasárnap, akkor a családok nagy része megpróbálja birtokba venni az erdőt, a természetet. Az viszont érdekes, hogy a vadászok is ilyenkor vonulnak ki egy jó kis hajtóvadászatra. Nem egyszer előfordult már, hogy az Angelika völgyét lezárták a Fritz-ek, de mondjuk ez nem olyan hatalmas baj annak, aki ismeri a kerülőket. Az emberek többsége nem ilyen.

Szóval a természetjáró, a bicajos, a futó, az endurós és a vadász megpróbálnak szépen nyugodtan megosztozni a még megmaradt nem túl nagy területeken több-kevesebb sikerrel. Valljuk meg, ebből a "harcból" általában nem mi kerülünk ki győztesen.

A cikk apropója, hogy ma is, mint általában minden vasárnap, ha nincs verseny, megpróbáltam a nekem "járó" kis szeletet birtokba venni a Velencei-hegységben. Bükk ide, Vértes oda, nekem mindigis ez marad a szívem csücske azt hiszem.

Ámde újfent puskadörrenések között próbáltam átszlalomozni a Csala-patakon. Furcsa, hogy ez a "senkiföldje", a Csalát Kisfaluddal összekötő kicsiny terület mennyire preferált a vadászok által!

Visszafele pedig már a Velencei-hegység "kapujából" látni lehetett a vadászok autóit: na ezek kivonultak! Lada Niva, összkerékmeghajtás, difizár, felező: jeeee :-)

Természetesen a legkevesebb kedvem ahhoz volt, hogy kerüljek, változtassak az előre eltervezett útvonalamon, így gyakorlatilag beléjük futottam. Meglepetésemre nemhogy nem zárták le a területet, de még kedélyesen el is beszélgettem az egyik vadásszal. Elmondta, hogy éppen Kisfalud felől hajtják a fácánokat, most csak kakasokat lőnek. Van belőlük elég, minden reggel tapasztalom, hogy elképesztően sokan vannak, és nem is nagyon félnek az embertől: simán kézzel el tudnám őket kapni, annyira közel engednek: és ez a hideg beköszöntével még durvább lesz (belassulnak).

Az idős úr elmondta, hogy 1500 (!) 6 hetes fácánt telepítettek ki idén, szóval lesz mire lőni. De félni nem kell, mert őkmég sohase csináltak balesetet, és mindig józanok: a jobbik fajta. Bár az is tény, hogy mindegyik elmúlhatott már 60 éves... A vadászterületük nem kicsi, a Csala-Kisfalud vonaltól egészen a Szúnyog Csárdáig terjed. Lőnek mindenre, aminek idénye van, és ezért azt javasolták, hogy sötétben ne nagyon futkossak arra (ezt már egy ideje betartom, bár tervezek egy lámpavásárlást, és akkor végre visszatérhetek).

7 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr35224626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kati 2008.11.10. 14:43:33

Decathlonban a vadászrészlegen lehet kapni neon narancssárga sapkát, meg mellényt, esetleg karpántot. Gondolom azért, hogy egymást megismerjék a pityókás gőzön át is. Nyilván kevés vaddisznónak van szines sapkája.

Bota 2008.11.10. 17:22:58

Mekkora egy trükkös túlélő vaddisznó az, amelyik ellopja egy vadásztól ezeket a felszereléseket...

2008.11.11. 21:19:03

Ejnye Tomi! 1., Vasárnap nem volt verseny? Hááát! Akkor az a sok norvég, svéd, osztrák, stb. csak egyszerű túrista lett volna Kápolnapusztánál? 2., Nem csak most lőttek kakasra, hanem ez mindig így van. Olyannyira, hogy aki tévedésből tyúkot lő, az köznevetség tárgya, s a gyalázatot csak sörrel moshatja le magáról (értsd: fizetnie kell a kocsmában egy kört). 3., Szerinted a Kati mit kereshetett a Decathlonban a vadászrészlegen?

tibsz 2008.11.11. 21:21:36

Ki az az Anonymus? Ja! Nem voltam bejelentkezve...

Bota 2008.11.12. 11:58:32

Kati egy agresszív alkesz vadász ??? Én ottvoltam Kápolnapusztán, svéd lányokat nézni, más kérdés hogy nem gyötörtem magam rangsorpontokért :-)

tibsz 2008.11.12. 21:59:34

(Sajnos) Rangsorpontokért én sem gyötörtem magamat, hanem csak próbáltam a nevezési díjat minél jobban kihasználni (értsd: jó sok időt tölteni a pályán) és a Nagy Sanyival fogócskáztam. Mi lenne, ha edzésben lenne... R.T.

Kati 2008.11.19. 21:25:29

Király cuccok vannak a vadász részlegen. Például hímzett vaddisznós kötött pulcsi, vagy vadászkalap. Kár hogy mindegyik túl nagy nekem. ...ez a vásárlási szenvedély... csak adjatok pénzt majd én elköltöm.
süti beállítások módosítása