HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2012.04.18. 11:58 bota71

Hegyi kerékpár

A mountain bike jelentése: hegyi bicikli. De mivel hazánkban nincsen hegy, csak domb, ezért senki se vegyen MTB-ot!

Valójában magyarul terepbiciklinek hívják, de azért jó tudni, hogy nem mindenki felejtette el a bicikli eredeti hivatását. Létezik ugyanis egy olasz srác, bizonyos Brumotti, aki úgy döntött, hogy felteker az Everestre...

Az egész mutatvány március 26.-án indult. Hogy odaért-e, és milyen élményekkel gazdagodott, arra sajnos nem találtam aktuális híreket, de mindenesetre az, hogy megpróbálta, már önmagában is le a kalappal...

Eredeti cikk, videóval:

http://bringabuzi.freeblog.hu/archives/2012/03/26/Brumotti_es_az_Everest/

Amúgy erről eszembe jutott Tibi bácsi tanítása: igaz az a tájékozódásról szólt, de azért próbálom kicsit rugalmasan értelmezni :-)

Szóval a tanítás: ha a kezdő bicajos srác elé leteszel egy követ, és mondod neki, hogy kerülje ki, biztosan neki fog menni. Miért? Mert fél, hogy nem tudja kikerülni, és annyira fél tőle, hogy el is hiszi, hogy nem megy neki, és emaitt megy neki. Viszont a tapasztalt biciklis nem fél a kőtől, és gond nélkül kikerüli.

Nos az én elméletem, ami egyaránt vonatkozik a bicajozásra és a tájékozódásra: a profi bicajos nem is próbálja meg kikerülni a követ, hanem egyszerűen csak átugrat rajta... Csak nézzük meg a tájékozódást: már nem az jelenti a feladatot elit berkekben, hogy merre kerüljenek, hanem hogy irányban ki tudja a lehető legpontosabban megoldani a feladatot.

Nekem ott volt a bicajozás során az első hidegzuhanyom, amikor félve ereszkedtem le a hegyről, forró féktárcsákkal, majd hátulról valaki rámszólt: "Jövök balról!". Mindezt egy olyan helyen, ahol én örültem, ha találtam egy keréknyomnyi helyet, ahol le tudok gurulni. Ami pedig ezután tárult a szemem elé, az leírhatatlan...: a srác a downhill ereszkedése során TEKERTE a pedált, azaz gyorsított... Na nekem aznapra ennyi elég volt :-)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr675224818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása