HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2012.08.21. 21:51 bota71

MTBO Magyar Kupa

Eljött a nagy nap, megkezdődött a MTBO Világbajnokság Magyarországon! Valamint a Magyar Kupa sorozat, és az Országos Bajnokságok is a végéhez közelednek, így írnék pár gondolatot ezekhez.

A MTBO nem egy újkeletű dolog, de mégsem futott még be megfelelően. Ez nem tudom minek köszönhető: talán ott van kicsit az igazság, hogy aki bicajos, az nem akar tájékozódni, aki meg tájfutó, annak pedig jobb az úttalan utakon való teljesen szabad közlekedés kétlábon. Ezt valószínűleg a sportág vezetésének kell kielemeznie, és megtalálnia a megfelelő megoldást, hogy egy kellően nagy létszámú utánpótlást tudjanak bevonni a sportágba.

Nekem - sajnos és szerencsére - megadatott a lehetőség, hogy belelássak kicsit a szakág működésébe. Azelőtt annyit tudtam, hogy Füzy Anna hozza a sikereket, és az olyan lelkes tájfutók, mint Marossfy Dani illetve Jankó Tamás, illetve még sokan mások pedig időt és energiát nem sajnálva dolgoznak a versenyek rendezésén, a sportág népszerűsítésén.

Belecsöppenve a versenyzők világába, 1 év után pedig a következő hihetetlen szituáció állt elő: 6. vagyok jelenleg a Magyar Kupában úgy, hogy már csak 2 versenyhétvége van hátra. Nem tudom, hogy az osztrákok által rendezett kupán mennyi magyar áll rajthoz, illetve kik, de még az is előfordulhat, hogy sikerül megtartanom a 6. helyemet. Ehhez a következő hétvégén - az utolsó bajnokságon - legalább az egyik napon sikeresen végig kell mennem, és izgulnom kell, hogy vagy nekem sikerüljön jól, vagy az engem üldözőknek ne jöjjön ki a lépés...

Ami a mezőnyt illeti: úgy vagyok jelenleg 6., hogy szinte soha senkit nem sikerült megvernem: kezdő versenyzőhöz méltóan. Elvileg mondhatnánk, hogy mennyire béna vagyok, sőt, szerintem nincs az az ember, aki számolna velem a bajnokságokon. Viszont legalább emelem a verseny színvonalát, hogy egyel több versenyzőt vernek meg a nagyok :-) Szóval kik is vesznek körül a Magyar Kupa jelenlegi állása szerint? Előttem van 5 felnőtt versenyző, akik mindegyike válogatott a világbajnokságon! Valamint mögöttem vannak a juniorok, akiknek néha megegyezik a pályája  a felnőttekével - nagyon helyesen! -, és akik ilyenkor meg is tudják verni a felnőtt válogatottakat. Köztük is kiemelendő a közvetlenül mögöttem álló Horváth Marcell, aki éppen ma szerzett világbajnoki ezüstérmet, valamint Bedő Csaba, aki ugyanitt 12. lett a sprint számban. Ki tudja, hány érmet szereznek még a VB alatt!

Kiemelném még, hogy bár eléggé gyér a mezőny, azok, akik ott vannak az élen, és csinálják, szerintem eléggé komoly szintet képviselnek! Tájékozódás-technikailag nem tudok nagyon nyilatkozni, mert még nem nagyon volt szerencsém "ragadni" - főleg, mivel egy hatalmas szakadék van az én kerékpározási tudásom és az ellenfeleim között... Viszont amikor elszáguldanak mellettem egy lejtőn... mindig arra gondolok, hogy tájékozódást nem igénylő MTB versenyeken is simán ott lennének az élmezőnyben! Főleg mivel én is ott szoktam lenni... Azt nem nagyon értem, hogy miért csak Egei Tomi veszi komolyan ezeket a versenyeket, hiszen pl. sok válogatott tájfutó szokott sima futóversenyeken is indulni - ha már edzenek és jók, akkor miért ne?

A Magyar Kupa jelenlegi állása:

http://www.mtbo.hu/docs/portal/magyar_kupa_2012.xls

A VB-n pedig: Hajrá Magyarok!

(Versenyzők és rendezők egyaránt!)


Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr525224839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása