HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2013.01.03. 21:08 bota71

Edzőtábor 2012

Idén is volt edzőtábor, a program pedig a kiírásnak megfelelően ismét a Gánt környéki Vértes erdejeinek végigtúrása volt. Érdekes sport a tájfutás: idén ősszel végigbicikliztem a teljes Vértest, és rengeteg gyönyörű helyen jártam, a legtöbbször tiszta szálerdőben tekertem. Erre lejövök edzőtáborba, és az összes létező bokrot,dzsuvát végigtúrom...

A kiírást olvasgatva kicsit csalódott voltam, hiszem Tibi bácsi edzésein, pályáin nőttem fel, és nem szoktam meg, hogy egy központi terület körül fussak 1200m körüli köröket. Őszintén szólva nem is nagyon vártam. Aztán az egészből egy nagyon kellemes csalódás lett! A sok rövid pálya kedvezett mindenkinek, hiszen annyit futott, amennyi jól esett, könnyen tervezhető volt. A pályák pörgősek voltak, és mindig volt egy kis sikerélmény, amikor beérkeztünk hiba nélkül. Ha viszont hibáztunk, akkor a pálya letudása után a következő pályára tiszta lappal mehettünk ki.

Az edzések között mindenféle technikai gyakorlat szerepelt: svéd pálya, fázistérképes edzés, normál térképes edzés, takart átmenetek. Én a klasszikus tájfutás híve vagyok, és őszintén szólva a csákvári edzés tetszett a legjobban, ahol ugyan ki volt takarva több terület is, de ez nem igazán zavart meg. A fázis ezúttal tragikusan ment, pedig attól vártam a legtöbbet. A svéd pályák viszont jól mentek, csak egyszer vesztem el egy 8 percre... A tájolóm immáron 8,5 éves azt hiszem, de lehet hogy még több: buborék még mindig nincsen benne, és egészen jól lehet iránymenetekre használni. Azért néha "beragad", de csak meg kell rázni...

Nekem "energiatakarékosra" sikerült a két nap - 4 edzés, amin részt vettem, nem mertem nagyon kockáztatni a túlterhelést. Viszont Péntek Matyi rendesen végig csinálta az edzéseket, eléggé sok kilit teljesített a 6 edzés alatt, illetve minden fiatal utánpótlás versenyző lelkesen rótta a köröket. Így kell ezt csinálni!

Péntek Matyi

Az edzőtáborban nem csak arakosok voltak: a BSC-t a Péntek család képviselte (Gábor, Matyi, Márton, Gréti), a SZVSE-t Pálfi Fanni és Haresz. Az ARAK-ból a Vékony család (Andor, Kati, Vanda, Janka), Kovács Ádám, Gáti Mara és Tóth Zsuzsanna és jómagam élveztük Piri néni vendégszeretetét, de az edzésekre kilátogatott a Pápai család (Tomi, Golyó, Ildi), Momo, Maki, Attila, Deczky Dani, Ádám Bandó és a Kiffer család (Gyusz, Anikó, Anna, Andris). Az edzéseken Pálfi Péter segédkezett mint térképosztó pálya regisztrátor és útvonalelemző.

Merre is mentek a lányok?

A pályák megfelelően technikásak voltak, egy kis szépséghiba csúszott be a csákvári edzések: egy lelkes erdővédő leszedett két szalagot. Sajnos az egyik pont egy völgyben volt benne, ötször végigkotortam, majd szomorúan beballagtam a célba: ott tudtam meg, hogy már mások is jelezték a problémát. Szerencsére a két szalag nem egy pályán volt.

Az edzőtáborba volt még egy völgypont, amit megettem: ott szerintem kicsit lejjebb került a szalag a kelleténél, én a "kör szélén" találtam meg: azt a völgyet is ötször végigtúrtam, pechemre olyan mélyre csak a végén merészkedtem le. Az ilyen jellegű pontok, amik nem pontszerűek mint egy kő vagy egy gödör, lehetnek problémásak: az objektumot magát könnyebb megtalálni, mintha pontszerű lenne, de az objektumon belül a pontra már lehet értékes másodperceket veszteni, ha nem pontos az ember, vagy máshova gondolja a pontot.

Amiből én kimaradtam, de volt olyan is: útvonalkövetés! A GPS-ek világában ez egy rendkívül hasznos edzésmódszer: az edző kitalálhatja az útvonalat, a GPS pedig megmondja, hogy mennyire sikerült teljesíteni. Pályát nem is kell kitenni, csak érdemes néhány fix pontnál részidőzni az illesztés miatt. Az útvonal lekövetése folyamatos koncentrációt igényel, esetenként akár sokkal nagyobbat, mint egy szabadon választott útvonal esetében. A kalocsaiakkal (GPS nélkül) csináltunk ilyet a borókásban, volt ahol rendesen sétálni kellett, annyira nehéz volt kibogarászni, hogy merre is tekereg a kijelölt útvonal, merre kell kerülni melyik borókabokrot...

KÉPEK Andoréktól

Köszönjük a szervezőknek és a segítőknek az edzőtábort, Andornak a hasznos edzéseket, és kívánunk egy igazán eredményes 2013-as esztendőt!

HAJRÁ ARAK!


2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr815224869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andor 2013.01.05. 20:51:50

Most, hogy mondod: a tiszta szélerdőkre nem kaptunk az erdészettől engedélyt, az ugyanis zömében a Vértes Erdő Zrt. saját vadászterülete

Ismeretlen_6020 2013.01.06. 14:43:39

Ez érdekes: pont úgy tudtam, hogy a bozótosban szeretnek vadászni, nem pedig a szálerdőben. Mór felett is van olyan "rét", azaz írtás, ami ezért jött létre: tarra vágták az erdőfoltot, felnőtt az aljnövényzet, a vad menekülés közben beleragad, könnyebben kilőhető. A vadak is a bozótosokban érzik biztonságban magukat. Úgy látszik, a tájfutók is :)
süti beállítások módosítása