HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2013.09.22. 20:55 bota71

Dobogókői Hegyi Fesztivál

18.1km/1171m : 79:24 (4:24-es átlag)

A versenyre úgy akadtam rá, hogy a Mahfusz Kupasorozat 5. állomásának lett meghirdetve. A versenyt a Bécs-Budapest Ultramaraton társulata rendezte, mint kiderült, nem a legjobban.

Az első probléma a verseny "uphill" jellegével volt: a versenyközpont Dobogókőn volt, a rajt viszont Esztergomban. A versenykiírás nem tartalmazta, hogy buszos szállítás lesz a verseny után Dobogókőről Esztergomba, csak azt jelezték, hogy verseny előtt a rajtba vállalnak szállítást. Emiatt pénteken fel kellett (feleslegesen) utaznom Dobogókőre, hogy a szombat reggel 9 órás buszindulást elérjem. Ködszitálás és eléggé hideg csípős idő fogadott, ráadásul péntek este esett is valamennyi eső.

A buszon közölték, hogy a melegítő ruhákat a verseny előtt fél órával le kell adni. ????????

Na ilyet még nem pipáltam: el sem tudtam képzelni, hogy hogyan oldják meg, hogy mindenki versenyruhában hideg izmokkal lenyomjon egy ilyen kemény erőpróbát! Végül is azzal segítettek valamit, hogy lassú rajt volt: az első 1,3km-t 5 perces tempóban kocogta le a teljes mezőny. Magyarán ha valaki még be is tudott volna melegíteni versenyruhában (lehetetlenség), akkor is kihűltek az izmai a tényleges rajtra...

Én inkább kihagytam a melegítést: kocogtam egy ~9 percet, és próbáltam egy helyben mozogni a rajtig. Ami még izgalmas volt, hogy nem volt nálam eldobható múanyag flakon, csak kulacs, és hát a melegítő ruhákkal együtt azt is feladtam a buszra, azaz az utolsó 30 percben már nem tudtam inni Isostar-t, amit azért megszoktam versenyek előtt.

Külön élmény volt a versenyruha megválasztása a körülményekhez igazodva: vagy 5 percet variáltam, hogy akkor hosszú nadrág-hosszú ujjú felsővel, vagy rövid nadrág+póló+mez. Utóbbi mellett döntöttem, és végül nem lőttem mellé.

A tényleges rajt után megkezdtük a versenyt. Már az első 100m-en kiderült, hogy nincsen mezőny, hiába kupafutam... Így tolhattam végig egyedül, mintha egy edzés lett volna. Eléggé elkeserítő volt, így nem sok értelme volt eljönni... A frissítő pontok pontosan ott voltak, ahol a versenykiírásban meg voltak jelölve, viszont a távolságuk megadásánál valamit nagyon elkalkulálhattak: szerencsére GPS-el futottam, így engem nem vertek át, tudtam végig, hogy hol járok. Már csak az volt a kérdés, hogy meglesz-e a kiírt táv (ennek tükrében nem voltam benne biztos...).

A verseny első fele semmiféle izgalmat nem rejtegetett, szinte már-már unalmas dimbes-dombos futás volt. Semmi extra. Aztán 9,5km-nél kiértünk Piliszentlélek fölé, és gyönyörű kilátás tárult elénk: az őszi színekbe öltözött Pilis lassabb tempóra kényszerített, pedig addig próbáltam adni az ampert... A falu után felfutottunk a pálosi kolostor romjaihoz, ahonnan szintén szép kilátás volt, illetve itt még eddig nem voltam. Verseny után vissza is jöttem kocsival, hogy megnézzem a romfalakat.

A verseny második fele sokkal szintesebb volt, a romoktól gyakorlatilag végig felfele kellett futni. A tervem az volt, hogy minél jobb tempóval érjek fel Dobogókőre, illetve sehol se sétáljak bele. Minden a terveknek megfelelően alakult, leszámítva, hogy az amúgy példaértékű útvonaljelölés a cél felé közeledve egyre ritkult, kétszer majdnem eltévedtem (többen el is kevertek...).

A cél előtt egy jó hosszú turista csoportba sikerült belefutni, akik nem igazán akartak félreállni az egy nyomos ösvényen, kellett hozzá türelem, hogy átverekedjem magam rajtuk. Végül a cél előtt 500m-el bevillant egy fals szalagozás, amit lekövetve majdnem 1,5km-el hosszabb útvonalon sikerült befutnom. Hát én sem úsztam meg...

Az időm így is jónak mondható, telibe 86 perc lett a felvezető futással együtt, és 19.38km lett a teljes táv (eltévedés nélkül 18.1km lett volna). A tempóm a teljes távon 4:26 lett, a tényleges versenytávon 4:24, amivel igazánelégedett lehetek. Az ígért szintemelkedés (1171m) szerintem nem volt meg, a GPS-em 1070m-t mért, de szerintem 800-850m körül lehet a valóságban.

A hideg, szeles időre senki sem volt felkészülve, így gyakorlatilag szétfagytunk az eredményhirdetésig. Még megnéztem a menedékház mögötti gyönyörű kilátást, majd eldöntöttem, hogy idén az enyém lesz a Dobogókői Hegyifutón a 21km-es pályacsúcs is! Csak addig le ne sérüljek...

A kupasorozat záró állomása a Hármashatárhegyen lesz, egy 5km-es verseny, október 6.-án. Jelenleg az 5. helyen állok, és akkor tudnám megnyerni az összetettet, ha a versenyt nyerném, és Pelsőczy Attila csak a 3. lenne, Csontos Laci pedig nem állna dobogóra... Kíváncsian várom a kiírást, ha "uphill" verseny lesz, akkor van valami esélyem (bár az 5km rövid, nem én vagyok a papírforma esélyes :) ...).

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr635528924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andor Vékony 2013.09.24. 08:39:24

Azért egy ilyen keveréssel nyerni nem semmi! Szép volt Bota!
süti beállítások módosítása