HTML

Tagdíj

A közlemény rovatba írják be,hogy tagdíj  és a nevet, akinek a tagdíját külditek.

Az OTP Bankban vezetett számlánk száma: 11736116-20131533

Bemutatkozás

Alba Regia Atlétikai Klub Tájfutó szakosztály honlapja

 

Fejér Megyei Tájékozódási Futó Szövetség

 

Adó 1%: ARAK

Adószám: 18481769-2-07

Szepesi Imre honlap

2009.04.06. 09:27 bota71

36-ra lapot húzni...

Félmaratoni OB - 2009. április 4. Szerencs-Tállya

A mezei OB-n betegen és gyengén szereplő, ámde annál lelkesebb Mezőtúri triumvirátus úgy gondolta, visszavág a Vasasnak, és a kínos vereséget feledtetni próbáló nagyszerű futással robban be az élvonalba. Történt ugyanis, hogy Schulek Ágoston, a MASZ elnöke csapatunkat teljesen esélytelennek tartotta, abszolút nem is számolt vele... Hát mostantól majd fog! :-)

A versenyközpont Szerencsen volt, ami a magyar csokinagyhatalomnak is tekinthető. A város gyönyörű szép, még sose voltam itt ezelőtt, és nagyon megfogott! Az egyetlen negatívum volt, hogy amikor meg akartuk keresni Rátkát, a péntek esti szálláshelyünket, komolyan aggódtunk, hogy az összes cigány nyelvtudásunkat latba kell vetni...

Csapatunk eléggé lelkes volt, hiszen Berecz Lala 3 hete futott egy hiteles 29:37-es 10km-t, én pedig életem egyik legjobb formájában a 67-es időt céloztam meg. A kérdés az volt, hogy a betegségből talán ki se lábaló Lala és Roli tényleg ki tudják-e futni magukat... Én lekopogom, úgy néz ki, túlvagyok mindenféle nyavalyán...

A mezőny szinte teljes volt, a sok gonddal küzdő Tóth Laci és a külföldön versenyző Szabó Imi maradt csak távol, ami viszont befolyásolta is a versenyt: nem volt igazából tempómenő. Így történt meg az a hihetetlen dolog, hogy 36 percen kívüli 10km-el kezdtünk :O A távot egyébként vagy 5-ször lemérték, mert tavaly igencsak rövidebbre sikeredett, és még egy ilyen bakit nem akartak elkövetni. Idén ha lehet, még nagyobbat sikerült viszont: az egy dolog, hogy nem voltak kint kilóméter táblák, de hogy ami kint volt, az is tök rossz helyen volt...

Szóval ebbe a hihetetlen kocogásba is sokan lemaradtak, összesen 9 fős boly fordult Tállyán. Kérdés volt, hogy most mi lesz, hiszen a győztes időt hozni kellett... 10km - 36:05 - után tehát megindult az élmezőny, eléggé erős szembeszélben, dimbes-dombos aszfaltúton. Sorra maradtak le az emberek, végül 5-en maradtunk. Éreztem, hogy a 3p-en belüli tempó annyira nagyon nem esik jól, ezzel azért nem számoltam, így pontosan 50p-nél búcsút intettem az élmezőnynek. Még bírtam volna, csak hát féltem, hogy még messze van a vége, és a csapat miatt nem jött volna jól egy elhajolás.

Legnagyobb félelmemre nemsokkal később Lala is leszakadt: ez azt jelentette, hogy csapatban kezdtünk rosszul állni, hiszen igaz hogy a Vasas egyetlen tagja sem volt előttünk, de a Pécs 2 futója is dobogón lesz... Szépen lassan futottam fel Lalára, és a "18." km-nél utolértem: ekkor derült ki, hogy nem is Lala az, hanem a pécsi Ott Balázs!!! Akkora kő esett le a szívemről, hogy szinte koppant a betonon. Toltuk rendesen, szerintem ő ~2:50-ben, én ~2:55-ben. A 19. km táblát 3:35 múlva értem el... ???? Éreztem, hogy valami nagyon nincs itt rendben! Ráadásul nagyon közel volt a cél! És tényleg, 600m (!) múlva már vége is volt a versenynek... Azt hiszem, ilyen még soha sem volt az OB-k történetében, hogy ennyire megzavarjanak egy teljes élmezőnyt: totális káosz volt, ugyanis sokan nem mertek elindulni, köztük én sem, mivel ugye 2.1km az több mint 6 perc, erre 2 perc után már a célban is vagyunk...

Másik probléma volt, hogy a szívem beszúrt pont a nagy hajrában. Ilyen még soha azelőtt nem volt, de tulajdonképpen csak kocogva tudtam elérni a célt, mert egyszerűen annyira szúrt, hogy azt hittem valami nagyon komoly baj van... Végülis így utólag nem volt semmi különös, a pulzusom is normális volt, de mivel nekem eleve rossz a szívem, oda kell az ilyenekre figyelni.

Végülis tehát a kötelező 5. hely sikerült, a 4-szeres Európa-bajnok Bene és az EB ezüstérmes Minczér Albi mögött futott be Lala, a 4. helyre pedig az EB bronzérmes Ott érkezett. A táv második felét, 10 km-t 32 perc alatt abszolváltam, (az első 5km 15:12 lett), nem is rossz. (Benének 31 perc kellett hozzá). Mert hát utólag kiderült, hogy már a 10 km sem 10 km volt, hanem 11,  ennek ellenére a Garminok is 21.1km-t mértek, szóval a táv megvolt: és persze a szintemelkedések is rendesen megvoltak, ami nekem pl. nagyon tetszett :-)

Mivel Lala el tudott futni Benével, én meg Ott Balázzsal, így a pécsiekkel versenyben voltunk, a Vasas meg szerencsére rendesen lemaradt. Azonban a 3. emberünkről, Roliról nem volt semmi infónk. Aggódva vártam, hiszen erre készültünk egész télen, 3 év után végre ismét bajnok szerettem volna lenni! Roli pedig nem jött, miközben bejött a Vasas, a VEDAC és a Pécs is... Csalódottan vettük tudomásul, hogy Rolinak nem sikerült a mai nap, csak 73p-et futott, és eléggé gyenge formában van, valószínűleg a betegség még rendesen lappang benne.

Az eredményhirdetés előtt a 3. helyben azért reménykedtünk, aztán jött egy hölgy, és közölte, hogy mi nyertünk, nagyon szoros volt a verseny, és a Vasas a dobogón sincs... Na ezt már én sem hittem el, és odarohantam az eredménylistához: és láss csodát, 4 másodperccel lenyomtuk a veszprémieket,  20 másodperccel a pécsieket (akiknek a 3. embere végülis Roli mögött jött be, akit pedig a célban láttunk, ő feladta) és 38 msp-el a Vasast. Sikerült, méghozzá nem is akárhogyan, bár 2 éve is ilyen szoros volt a vége!

Mivel lassú volt az eleje, és visszafele erős szélben egyedül nehéz volt jó tempót futni, így nem sikerült a tervezett 67 perc, de a 68:23 így is egyéni csúcs, remélem idén még sikerül 68 percen belülre kerülni, csak a poén kedvéért...

Eredmények, képek, videók

 


 

6 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://araktajf.blog.hu/api/trackback/id/tr985224659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kdavid 2009.04.06. 17:25:12

szép kép

Bota 2009.04.06. 22:45:12

Igyekeztem megragadni a lényeget :)

Nagy Sanyi 2009.04.13. 22:07:22

Melyik az a kártyajáték, amelyikben 36-ra lapot húznak ( vagy nem húznak)??? Sanyi

Bota 2009.04.14. 16:02:52

Ez csak egy szójáték :-) Természetesen 19-re kell lapot húzni, de itt 36 perc "melegítés" után kezdődött a verseny, és aki nem mert/tudott reagálni, az behozhatatlan hátrányba került...

kovács péter BME 2009.04.21. 17:05:59

Szia! Hogy kell azt érteni, hogy eleve rossz a szíved? Ezt konkrétan érzed is? (akár a mindennapokban, akár futás közben)Vagy "csak" kimutatták? Hogy derült ki? Mennyiben kell másként edzened, mint egy átlagos futónak? Kell valamire különösen vigyáznod? (nekem a 68'-as félmaratonod nem ezt mutatja)

Bota 2009.04.22. 09:52:48

Szívbillentyű-záródási hiba a fő gond, a kisebbik pedig egyfajta szívizomgörcs, de nem annyira vészes, edzések közben gyors futásnál fáj egy ponton, és néha blokkol. Meghalni nem fogok... De pl. régebben Polarral futottam, hogy időben megállítson, sajna városban nem használható, mert minden egyéb jel bezavarja, hiába kódolt...
süti beállítások módosítása